13.07.2016 // Drugstore Contouring


Mein Freund war im April in Manchester - Fußball gucken. Als er wiederkam hat er mich mit unglaublich viel Schminke überschüttet - unter anderem vier Paletten zum Konturieren. Ich hatte diese schon lang im Kopf, denn auch ich probiere gerne aus und wollte unbedingt ein paar Paletten vergleichen. Und ich möchte nun mit euch mein Ergebnis teilen.

My boyfriend was in Manchester in April to watch some football. When he came back he brought some make up with him - four palettes to contour with and lots of other stuff. I wanted them for a long time to compare them. And I want to share my results with you.




from left to right: 
Seventeen - Define & Conquer Contour Kit in Fair / Catrice - Prime and Fine in Ashy Radiance 
 Collection - Contour Kit 

from top to bottom
Seventeen - Catrice - Collection

Sleek - Cream Contour Kit in Medium / Catrice - All-round Contouring 


top two: Catrice
bottom three: Sleek


Makeup Revolution - Ultra Contour / Makeup Revolution Ultra Cream Contour 


top three: Ultra Cream Contour 
bottom three: Ultra Contour 

Ergebnis: Mein Liebling für den Alltag ist die Ultra Contour Palette von Makeup Revolution und das Prime and Fine Kit von Catrice. Die Farben zum konturieren sind schön aschig aber nicht zu stark pigmentiert, so dass es einfach ist sich schnell damit zu schminken. Die Paletten von Collection und Seventeen sind mir ein wenig zu warm zum Konturieren, ich benutze sie eher als Bronzer um mein Gesicht ein wenig aufzuwärmen. Auch die Palette von Sleek finde ich ein wenig warm zum Konturieren, allerdings habe ich auch die Farbe Medium, vielleicht liegt es daran. Wenn ich gebräunter bin, geht es vielleicht besser. Allgemein finde ich die Cream Produkte auch toll, allerdings trage ich diese nur, wenn ich viel Zeit habe um mich zu schminken, denn es kann schnell ein wenig komisch aussehen. 

Result: My favorites for everyday are the Ultra Contour Palette by Makeup Revolution and the Prime and Fine Kit by Catrice. They're are easy to apply, blend pretty good and not to warm. The palettes by Collection and Seventeen are a little bit to warm, so that I use them as a bronzer instead. The palette by sleek is also a little bit to warm for me, but I bought it in Medium so that it might be better if I'm a little bit more tanned. Actually I really like the cream products, but there are not that easy to apply, so that I use them only if I have a lot of time, because it's really easy to look awkward. 

Kommentare

  1. great review dear. super detailled as I like :D
    I've this catrice pallete and I really love!

    NEW OUTFIT POST | Can’t Stop the Feeling.
    ×Pieces Of Me, Blog
    ×@mgouveiaa, instagram
    ×Facebook Official Page

    AntwortenLöschen
  2. Great post dear! Have a great day! xoxo
    Please click on the orange referral links in my last post on Living Like V , thank you <3

    Vildana from Living Like V & Stalia Is BAE

    AntwortenLöschen
  3. Good post, thanks

    Silvervea.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  4. Hi Dear. SO NICE REVIEW :)
    I like your blog! Thanks for visit my blog!
    I'm follow you via GFC. Now your turn :D
    Xoxo

    AntwortenLöschen
  5. Toller Artikel, bin eh noch auf der Suche nach preiswerten Contour Kits - welches würdest du für sehr helle Haut empfehlen?
    Ps: auf meinem Blog findet derzeit ein Gewinnspiel statt und ich würde mich freuen wenn du daran teilnimmst :)
    Liebst, Julia
    julysbeautylounge.blogspot.co.at

    AntwortenLöschen
  6. Thank you for visiting my blog :) I subscribe your blog! Kiss :)

    AntwortenLöschen
  7. Great items Really interesting post...thx for sharing! xx

    AntwortenLöschen
  8. Great choice. Love this color palette.

    AntwortenLöschen
  9. Great post! ♥ :)
    New post on my blog: http://vesnamar.blogspot.rs/2016/07/summer-white.html

    AntwortenLöschen
  10. My favourites cometics <3 I live in Germany too but meine Deutsch ist nicht so gut haha ;) Yes we should follow each other :)
    When you will be in Frankfurt let me know, we can treffen ;)

    :*:*:*
    www.modenachmir.com

    AntwortenLöschen
  11. Nice post :) Have a good day! :*

    www.sandina.pl

    AntwortenLöschen
  12. Nice :) I subscribe your blog :)

    AntwortenLöschen
  13. Great post and great photos!
    .
    .
    What about observation? (I've seen)
    I invite you to me
    http://siforthestyle.blogspot.com (the new name)

    AntwortenLöschen

Kommentar veröffentlichen